2015. január 11., vasárnap

11. Victoria

Csatlakozzatok a csoporthoz
"Mindenkinek az életében van egy vízválasztó; az a pillanat, amikor az emberre rátör afelismerés, hogy olyan döntés előtt áll, ami kihatással lesz az egész jövőjére, minden további tevékenységére, és ha rossz döntést hoz, nem biztos, hogy helyre tudja hozni. És néha az állítólagos rossz döntés az, ami lehetővé teszi, hogy emelt fővel, méltósággal várjuk a véget; annak megnyugtató tudatában, hogy a helyes utat választottuk. Lehet azonban, hogy az ilyen pillanatok jelentőségét csak utólag ismerjük fel."
~Mira Grant
Ajkaim már-már a földet súrolták, amikor hallgattam a hang fájlt. Az, amit Calum elmondott, amit bevallott, amit átélt... felfoghatatlan. Hangjából kivehető volt a félelem, a szorongás, a tudatlanság..
  Félt kimondani azt az egy szót, ami mindeddig nyomta onnan belülről. Az a fájdalom a hangjában, ahogy kiejti azt az egy szót, olyan, mintha egy késsel célozták volna meg egyenesen a szívét, és a kés pedig épp beletalált volna. Bele egyenesen a szívébe, ami akkora fájdalmat okozna, hogy odaveszne. Bár még most is szenved, így a halál előtti fájdalomnál tart. Annál a fázisnál, amikor az ember legjobban szenved. Főleg egy ilyen után. Pedig mindvégig tudta. Tudta, de nem mondta el senkinek.
Megcsalt.
Átvert.
Becsapott.
Vakon vezetett. 
  Szavai vÍzhangként ismétlődtek a fejemben. Mindeddig felnéztem Victoriára. A lányra, akit Calum szeretett, megbecsült. Most pedig fogalmam sincs, hogy mit gondoljak róla. Talán nem is igazán szerette Calumot. Talán csak egy játék volt számára, semmi több. Ez már nem talán, hanem biztos. Mindvégig átverte őt. S Calum pedig hitt neki, mert szerette azt a lányt. Úgy, amilyen volt, de szerette őt.
 Egy hirtelen ötlettől vezérelve kutakodni kezdtem az internetek Victoria után. Ahogy beírtam a nevét a keresőbe, egyből kiadott különböző lehetőségeket, amelyek közül választhatok. Persze legelsőnek egy online újság oldalára kattintottam, amely részletes beszámolót adott az úgy minden egyes pontjáról. Persze ez várható volt, mivel Elena mesélte, hogy a lap egyik riportere megállás nélkül követte a rendőrségi nyomozást, folyamatosan Calum és ő körülötte lebzselt; volt olyan eset is, hogy a házuk körül vert sátrat, és folyamatosan zaklatta őket.
 Ezután egy másik hirügynökség oldalára kattintottam, ahol nagyjából ugyanazokat az információkat kaptam meg, mint az előzőnél.
 Ezek után kattintottam a képekre. A felismerés döbbenetes volt. A lány hasonlított rám. Sőt. Teljesen olyan volt, mint én. Barnás haja egyenesen tapadt a nyakára, tekintete meggyőző volt, és a lány csodaszép. Képek voltak még Calumról és róla, ahogy ülnek a parkban, vagy mosolyognak, vagy egy buli csoport képén csókolóznak.
 Egy kisebb mosoly ülepedett a számra, ahogy rájöttem arra, hogy Calum sosem volt olyan boldog, mint ezeken a képeken. Tekintetéből, ahogy figyeli a lányt, kivehető, hogy mindent megadna neki. Sok helyen dolgozott, és mindent megadott neki.
 Eszembe jutott az az este, amikor megcsókolt. Akaratlanul is ajkaimra helyeztem ujjaim, s fejemben ismét le játszottam a jelenetet. Éreztem perzselő ajkait az enyémen, ahogy falja azokat, ahogy hozzám ér. Éreztem, hogy egyre csak elvörösödöm. Nem, nem szabad ezekre gondolnom. Elég!
 Elhessegettem ezeket a gondolatokat a fejemből, s megpróbáltam arra gondolni, hogy hogy is viszonyuljak hozzá. Mivel ezt az információt még nem adta át nekem, s az eddigi álláspontja szerint nem is szándékozik, arra jutottam, hogy a holnapi találkozásunkkor felhozom a témát.

***

  Türelmetlenül ültem a székemben, ujjaimat tördelve vártam, hogy belépjen. Fogalmam sem volt, hogy hogyan mondom el neki, s azt végképp nem tudtam, hogy hogyan fog válaszolni rá. Esetleg ugyanolyan kedvesen, ahogy szokott, esetleg csapkodni fog, és elmegy. Az utóbbit jobban kinézem belőle, ami gond. Féltem tőle. Most az egyszer féltem tőle. 
  Lassan lenyomódott a kilincs, majd belépett. Haja ugyanolyan kuszán állt, ahogy szokott, fekete farmerje tökéletesen passzolt a bőr dzsekijével. Tekintete a szokásoshoz híven komor volt, hideg. Leült a székre, majd csendben várt. 
- M.. milyen volt a hétvégéd? - kérdeztem zavartan, halkan.
- Tűrhetően jó. - válaszolt. 
- Rendben. Calum, azt hiszem valamit elfelejtettél mondani Victoriával kapcsolatban. - kezdtem bele, s ajkaimba haraptam.
- Nem tudom, mire célzol. 
- Inkább hallgasd meg. - s ezzel elindítottam a zene lejátszómat.
A zene lejátszó akadozva indult el. Elsőnek nem hallatszott semmi, amitől megijedtem. Ellenőriztem a hangot, de azzal nem volt semmi gond. Végül Elena hangja mentett meg. 
- Calum, közted és Vicky közt minden rendben volt? - hangjából ítélve sejthetett mindent, mert olyan nyomatékosan ejtette ki a szavakat, hogy a hülye is bevallana mindent. 
Calum egy halk hümmögéssel jelezte, hogy Elena eltalálta. Most már nem volt menekvés. 
Az arcára pillantottam ami döbbent volt. Nem számíthatott rá, hogy megtalálom. 
- Ami azt illeti, nem. Semmi sem volt a régi. Megcsalt. Átvert. Becsapott. Vakon vezetett. Mindezt azért, mert szerinte nem adtam meg neki mindent. Tudja hány állásban dolgoztam? Háromban. Mindháromban kidolgoztam a belem, de őt ezt nem zavarta. 
Ekkor kikapcsoltam a zene lejátszót. 
Hallgatott. Nem szólt semmit, csak hallgatott. Ujjaival az állát vakarta, s gondolkodott.
- Nem úgy volt, ahogy azt elmondtam akkor. Lehetséges, hogy felfújtam az egészet. Mindennek az lehet az oka, hogy sokat volt együtt a haverommal. Ő volt neki a második. Csak azután jött a többi férfi.
- Shane . - mondtam ki hangosan a nevet. Ekkor esett le, hogy talán Shane Az a Shane. - Úgy érted Shane Gilbert? - egyenesítettem a ki a hátam.
- Igen, miért? - vonta fel szemöldökét.
- Semmi. Nem fontos. - ráztam meg fejem. Tudtam, hogy nem hagyja annyiban, hisz nem az a típus.
- Ismered őt? - faggatózott tovább.
Hazudjak neki? Ha hazudok, az előbb - utóbb úgy is ki fog derülni. Ha igazat mondok, ki tudja mit fog csinálni.
- Nem. Dehogy. Olvastam róla az aktádban. 

''A titkolózás szenvedést okoz, de a leleplezés annál is többet.''
~Bosszú c. film

3 megjegyzés:

  1. MI AZ HOGY BORZALMAS??????HAT TE HULYE VAGY,EZ EGYSZERUEN TOKELETES,PERFECTION RESZ LETT AHWWWWWW SIESS MAR A KOVETKEZOVEL AAAAAAAAAHHHHHHWWWWWW
    NIKII

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nikii <3
      most megnyugodtam. De akkor is...
      bár veled rossz vitába szállni...
      :D
      Sietek ^^
      Cristal ×

      Törlés
    2. hat igen,ha velem leallsz veszekedni ugy sem fogsz jol kijonni:D<3

      Törlés